Min hall är väldigt liten:)
Har tagit bilder i varje vrå så ni ser ytorna.
Min hall har jag ändrat om säkert 20 gånger och blir aldrig nöjd:(
Jag skulle vilja ha hjälp med vad DU skulle ha gjort.
Jag vill ha en öppen hall, frågan är vad????
Tacksam för många tips på möbler och inredningsdetaljer:)
anso1971, 2011-03-14
Oj vad svårt när man har så lite plats att använda sin fantasi på...! Jag tycker din bild på hallen tidigare var riktigt fint :) men nu ska vi tänka nytt, inte gammalt, eller hur? Jag tror också ni gör rätt som väljer ljust i en liten hall eftersom mörkt krymper och ljust förstorar.
Vad tror du om att sätta spegel som du var inne på, och bygga en bänk nedtill där man kan sitta och knyta skorna. Måttbeställ en spegel som är lika bred som utrymmet är brett.
Bygger man en egen liten "inbyggd" bänk så kan man även göra plats för tre (två, fyra?) utdragbara lådor under bänken. Det beror ju lite på vilka behov ni har, om ni vill ha mer förvaringsutrymmen. Vill du inte ha vitt så plocka in lite fruktiga vårfärger. Men vitt är en bra basfärg tycker jag. Om man gör en vit bänk så kan man sy en sittdyna i lime/grönt/gult/turkos/rosa eller vilken färg man nu gillar. Eller gör en vändbar i två olika fäger så kan man vända på den efter årstid, eller en enfärgad sida och en mönstrad och vänd efter humör.
Precis innan för dörren vet jag inte riktigt... litet utrymme att använda. En tavla? Hyllor har en förmåga att dra till sig plotter som ger ett rörigt intryck, men kan man hålla dem rena så kanske någon hylla med plats för tex välkomnande ljuslykta. Jag vill gärna tänka utifrån behov också. Vad behövs? Nyckelskåp? Förvaring för utgående post? Men behövs inget speciellt så kör på något som är endast vackert och ger ett trevligt första intryck.
För övrigt måste jag tillägga att det ser väldigt fint ut hemma hos dig! Så jag tror nog du kommer på något bra... det har ju gått bra förr om man säger så:)
nina77, 2011-03-14
Hej
Tack för ditt förtroende. Jag får hjärnsläpp på allt som har med inredning att göra. Man sitter o plockar o grejar med allt man vill försöka få plats med.
Det dumma är att man fastnar för en grej,,tavellister, nästa sekund är det väggord. Man inreder och använder i stort sett samma saker fast på olika sätt. I hallen vill jag ha öppet, varmt, trendigt o snyggt:)
Ska jag ha klädhängare eller inte? Ska jag ha tavellist( som finns i så gott som varje rum hehe
Vilken färg skulle du vilja ha som accent???